Wie gaan er meer fietsen door overkappen ?
De door ComfortTrack
te verleiden
groepen zijn die niet- of deels- fietsers op de afstand tot ca. 15
kilometer
die door de overkapping wel respectievelijk vaker (en dan met name bij
slecht
weer) op de fiets zal gaan.
Huidige dagelijkse fietsers
zijn expliciet niet
de doelgroep van ComfortTrack. Hoewel
ook zij baat kunnen hebben bij deze infrastructuur, levert dit geen
reductie van CO2 uitstoot, geluid en/of verminderde aanleg en onderhoud
van autowegen op. Zij leveren daarme geen bijdrage aan de
rechtvaardiging van het aanleggen van de overkapping.
Wat betreft marketing maakt dit de uitdaging groter, omdat we juist be best georganiseerde groepen fietsers met onze oplossing relatief weinig bieden.
In de opzet van de onderzoeken die met ComfortTrack samenhangen zullen we steeds de vraag terug laten komen: Hoe veel vaker (en dan met name bij slecht weer) zullen niet- of deels- fietsers op de afstand tot ca. 10 kilometer door de overkapping op de fiets gaan ?